Kommunikációs tréning

„Nem lehet nem kommunikálni.” A kommunikáció híd az egymáshoz való kapcsolódásban. Nem mindegy, hogy milyen hidat tudunk építeni. A kommunikációs tréning lehetővé teszi, hogy olyan hidat alakítsunk ki másokkal, amely lehetővé teszi a kapcsolataink kialakításához megfelelő kommunikációt. A tudatos kommunikáció azon túl, hogy meghatározza, hogy milyen kapcsolatot alakítunk ki másokkal, meghatározó abban is, hogy milyen üzenetet közvetítünk magunkról a környezetünk számára, hogy hol húzzuk meg a határainkat, hogy hogyan kommunikáljuk a szükségleteinket, a vágyainkat stb.

Kommunikációs kompetencia fejlesztésének főbb moduljai

  • Asszertív kommunikáció, erőszakmentes kommunikáció,
  • Konstruktív és megerősítő visszajelzés kultúrája,
  • Nonverbális kommunikáció,
  • Vokális kommunikáció, beszédtechnikai gyakorlatok,
  • Kommunikációs stílusok és viselkedés típusok,
  • Prezentációtechnika,
  • Kérdezéstechnika,
  • Aktív figyelem, értő figyelem technikái,
  • A kommunikáció akadályai, korlátozó tényezői,
  • A tranzakcióanalízis modellje – emberi játszmák

Egy tréningnap több modulból is állhat, azonban a modulok nagy része önálló tréningnapként is megállja a helyét. A fejlesztés elemeit a kitűzött cél komplexitása határozza meg.

A kommunikációs tanácsadás célja

  • a fejlesztési célok tisztázása,
  • képzési szükségletek felmérése,
  • javaslattétel a fejlesztési formákra, témákra, kompetencia területekre

A tanácsadás során a megfogalmazott szükségletekből és meghatározott célokból kiindulva  javaslattal élünk, hogy milyen kompetencia területek fejlesztése lenne célszerű, hogy a célok elérését milyen fejlesztési. A tanácsadás célja, hogy a célok mentén haladva, a legmegfelelőbb képzési tervet alkossuk meg, ami valóban előremutató eredményeket hoz.