„Nem lehet nem kommunikálni.” A kommunikáció híd az egymáshoz való kapcsolódásban. Nem mindegy, hogy milyen hidat tudunk építeni. A kommunikációs tréning lehetővé teszi, hogy olyan hidat alakítsunk ki másokkal, amely lehetővé teszi a kapcsolataink kialakításához megfelelő kommunikációt. A tudatos kommunikáció azon túl, hogy meghatározza, hogy milyen kapcsolatot alakítunk ki másokkal, meghatározó abban is, hogy milyen üzenetet közvetítünk magunkról a környezetünk számára, hogy hol húzzuk meg a határainkat, hogy hogyan kommunikáljuk a szükségleteinket, a vágyainkat stb.
Kommunikációs kompetencia fejlesztésének főbb moduljai
- Asszertív kommunikáció, erőszakmentes kommunikáció,
- Konstruktív és megerősítő visszajelzés kultúrája,
- Nonverbális kommunikáció,
- Vokális kommunikáció, beszédtechnikai gyakorlatok,
- Kommunikációs stílusok és viselkedés típusok,
- Prezentációtechnika,
- Kérdezéstechnika,
- Aktív figyelem, értő figyelem technikái,
- A kommunikáció akadályai, korlátozó tényezői,
- A tranzakcióanalízis modellje – emberi játszmák
Egy tréningnap több modulból is állhat, azonban a modulok nagy része önálló tréningnapként is megállja a helyét. A fejlesztés elemeit a kitűzött cél komplexitása határozza meg.
A kommunikációs tanácsadás célja
- a fejlesztési célok tisztázása,
- képzési szükségletek felmérése,
- javaslattétel a fejlesztési formákra, témákra, kompetencia területekre
A tanácsadás során a megfogalmazott szükségletekből és meghatározott célokból kiindulva javaslattal élünk, hogy milyen kompetencia területek fejlesztése lenne célszerű, hogy a célok elérését milyen fejlesztési. A tanácsadás célja, hogy a célok mentén haladva, a legmegfelelőbb képzési tervet alkossuk meg, ami valóban előremutató eredményeket hoz.